Обравши наші диски WSP Italy, ви гарантовано отримуєте диски з правильно виконаним балансуванням. Після відвантаження зі складу, кожен колісний диск проходить додаткову перевірку на дисбаланс на балансувальному верстаті, який запрограмований на показники легкосплавних дисків. Крім того, ми проводимо ретельне тестування на відцентрове відхилення. Адже баланс коліс не лише збільшує термін експлуатації ходової, але й забезпечує оптимальне та динамічне керування автомобіля. Наслідком порушеного балансу є вібрація та биття керма, погіршена керованість авто і, як результат знос деталей підвіски. В цій статті ми відповімо на найпоширеніші запитання «Що таке балансування?», «Коли потрібно робити?» і « Як зрозуміти, що колеса правильно збалансовані?».


ЩО ТАКЕ БАЛАНСУВАННЯ КОЛІС?


Для оптимальної їзди, вага колеса повинна бути однаковою в кожній точці. Для того, щоб врегулювати масу та сконцентрувати її на геометричному центрі колеса потрібне балансування.

Балансування коліс — це зниження дисбалансу дисків і шин до певного рівня. Виробники шин та дисків, в тому числі виробник легкосплавних дисків WSP Italy, на своїй продукції ставлять спеціальне маркування. Ці позначки вказують, де саме знаходиться на виробі найважча чи найлегша точка.


ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО РОБИТИ БАЛАНСУВАННЯ КОЛІС?


balansirovka
Дисбаланс колеса створює вібрації по всьому кузову автомобіля. Навіть при малій швидкості відчуваєтьсябиття керма. Це створює не лише дискомфорт в салоні, але й сприяє зносу підшипників і рульового механізму в цілому. Псуються елементи підвіски та швидше стирається протектор на шинах. Внаслідок цього збільшується гальмівний шлях авто, погіршується керованість і стабільність на дорозі, що на високій швидкості може призвести до аварійних ситуацій.

Тому наполегливо рекомендується проводити регулярне балансування автомобільних коліс.


КОЛИ ПОТРІБНО РОБИТИ БАЛАНСУВАННЯ КОЛІС?


Балансування коліс потрібне:

  • При сезонній заміні коліс
  • При установці нової гуми на диск
  • Після експлуатації нової гуми 1000 — 2000 км
  • Після пробігу 10 — 15 тис. км при нормальній їзді та 7-8 тис. км при агресивному стилі їзди
  • При потраплянні в яму, сильному ударі чи наїзду на високій швидкості на лежачого поліцейського
  • «Пробій» підвіски.

ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ БАЛАНСУВАННЯ КОЛІС?


При балансуванні колесо знімається з автомобіля і встановлюється на балансувальний верстат. Після цього майстер вводить в комп’ютер параметри колеса. Відповідно до введених даних і характеристик встановленого колеса, після проведення тестів, комп’ютер видає відомості, де саме на диску і які вантажі потрібно встановити для усунення дисбалансу. Використання в автосервісі 3D стенду для діагностики дозволяє максимально точно визначити дисбаланс, порушення геометрії, биття колеса.

Для балансування використовують різні балансувальні вантажі і способи їх кріплення. Вибір вантажу залежить від характеру дисбалансу та типу колісного диска. Розрізняють набивні та клейкі. На клейкій основі кріпляться на внутрішню поверхню диска, і набивні з кронштейном кріпляться до краю диска. Вся маса балансувальних вантажів повинна бути сконцентрована і врівноважена з кожного боку. Рекомендують обирати набивні, оскільки вони більш стійкі до перепаду температур та більш стійки до зовнішніх факторів.


ПОМИЛКИ ПРИ БАЛАНСУВАННІ КОЛІС


balansirovka_wspitaly

  • Некоректний вибір програми працівником шиномонтажу на балансувальному верстаті.
  • Неправильна установка балансувальних вантажів на диск.
  • Установка нових вантажів на колесо, яке вже піддавалося балансуванню, без демонтажу наявних вантажів.
  • Установка балансувальних вантажів на забруднену поверхню диска.

Для проведення точного балансування у програмі верстата повинні бути закладені дані про розмір диска — діаметр, ширина, внутрішній виліт до першої площині корекції. На напівавтоматичному обладнанні ці дані вносить сам працівник автосервісу,роблячи заміри диска спеціальними лінійками. Бувають випадки, коли цим нехтують або встановлюють розміри «на око». Якщо заміри внесені не точні, верстат визначає величину дисбалансу і контрольні місця з великою похибкою, що і є причиною биття колеса на високій швидкості. Дорогі верстати-автомати визначають розміри самостійно, але тільки після того, як оператор доторкнеться спеціальними щупами до контрольних точок диска. Якщо він не зробив цього, результат балансування, як і в попередньому випадку, може виявитися неточним.

diski_balansirovka

На точності балансування позначається спосіб і місце, де встановлений верстат. Одна з вимог по експлуатації даного обладнання — наявність фундаменту і жорсткого кріплення, які не допускають появи вібрацій верстата при роботі. Якщо жорсткість не забезпечена, можливі спотворення результатів вимірювань, а звідси і неточність балансування. Іноді обладнання може вібрувати і при наявності фундаменту — наприклад, якщо приміщення автосервісу встановлене поблизу залізничної гілки або ж трамвайної лінії. Проїжджаючі склади або трамваї є джерелами вібрації, яка і може вплинути на точність роботи обладнання.

Від правильності балансування шин і дисків, залежить ефективність роботи підвіски автомобіля, її довговічність і безпека експлуатації. Щоб не стикатися з такими помилками рекомендується звертатися в перевірені спеціалізовані автосервіси, де працюють висококваліфіковані фахівці та наявне сучасне і надійне обладнання.