Виробник дисків WSP Italy використовує передові технології фарбування, що дають змогу зробити поверхню легкосплавних дисків стійкою до механічних пошкоджень та атмосферних впливів. Процес фарбування дисків можна розділити на такі операції:

  • підготовка дисків до фарбування;
  • нанесення покриття (Powder Coating);
  • полірування;
  • нанесення захисного лаку;
  • контроль якості покриття.

Підготовчий етап полягає в очищенні поверхні дисків від забруднень (пилу та дрібних частинок). Потім відбувається безпосередньо нанесення фарби на диск із застосуванням технології Powder Coating – порошковий метод забарвлення дисків, який забезпечує однорідне, міцне, високоякісне, зносостійке покриття з високими фізико-механічними, хімічними, захисними властивостями.

Технологічний процес Powder Coating складається з таких етапів:

1. Нанесення порошкової фарби на диск в електростатичному полі. Частинки порошкового барвника електрично заряджаються під дією сил електризації, що виникають під час тертя. Далі під дією електричного поля заражені частинки переносяться до виробу, що фарбується, який при цьому має протилежний заряд. Частинки порошкової фарби, які не осіли на виріб, вловлюються в фарбувальній камері і можуть бути використані повторно, що неможливо при застосуванні звичайних рідких фарб. Далі виріб із нанесеним порошковим барвником переноситься в камеру полімеризації для “запікання” фарби.

2. Формування покриття в печах полімеризації з температурою понад 160 градусів. Процес формування покриття здійснюється шляхом нагрівання шару порошкової фарби до стану його оплавлення з утворенням монолітного шару. Оплавлення порошкових фарб відбувається в три етапи: порошок оплавляється і переходить у в’язко-плинний стан; утворюється монолітний шар з оплавлених частинок порошку; поверхня, що фарбується, змочується розплавленим полімером, внаслідок чого формується покриття. При подальшій обробці в результаті затвердіння (для термореактивних матеріалів) або охолодження (для термопластичних матеріалів) шару утворюється тверда плівка. У процесі формування покриття з нанесеного порошкового шару створюється монолітне якісне покриття на поверхні виробу.

Полірування поверхні дисків здійснюється вже після 100% затвердіння покриття. На останньому етапі наноситься шар захисного лаку, який забезпечує стійкість поверхні дисків до подряпин, максимальний захист від корозії, атмосферних впливів, бруду і солей.

Під час контролю якості забарвлення дисків проводять заміри товщини шару покриття, що утворилося, і корозійні тести. За стандартами якості шар фарби не може бути тоншим за 50 µm. Як видно на фотографіях реальна товщина шару в рази перевищує необхідний поріг.

  IMG_5276_medium IMG_5264_medium IMG_5273_medium
Литі диски WSP Italy
Замір товщини покриття
Литі диски WSP Italy
Замір товщини покриття
Литі диски WSP Italy
Замір товщини покриття

Корозійні тести підтверджують надійність застосовуваної технології фарбування: випробування проводять зі збільшенням часу перебування диска в сольовій ванні порівняно з нормою в півтора раза (наприклад, за норми 384 годин тест проводять 600 годин), і жодних пошкоджень поверхні не виявляють.

Дорошенко Ольга